Stichting Het Boerhaavehuis

Het Boerhaavehuis is de voormalige pastorie van onze gemeente en wordt inmiddels aan derden verhuurd.
Met de inkomsten uit de de verhuur is onze kerk in staat het pand, welke al meer dan 350 jaar in ons bezit is, te onderhouden.
De Stichting Het Boerhaavehuis is in 1981 opgericht door een groep betrokken Voorhouters. De reden was de slechte staat waarin het geboortehuis van Herman Boerhaave destijds verkeerde. Op initiatief en met financiƫle steun van de stichting kon in 1985 een volledige restauratie en renovatie worden gerealiseerd.

De tuin is in 1994 volledig gereconstrueerd en vertoont de stijl van de Hollandse Renaissance. Uniek is de lindenberceau met een lengte van ca. 60 meter. De tuin wordt onderhouden door een groep vrijwilligers.
Met hun inzet zorgen ze ervoor dat de Boerhaavetuin een parel is en blijft in het groene hart van Voorhout.